بهترین روش برای گرفتن وام بدون ضامن 

روش گرفتن وام بدون ضامن
آنچه اینجا می خوانید:

روش گرفتن وام بدون ضامن : وام بدون ضامن Loan without guarantor همان طور که از نامش پیداست برای دریافت آن نیازی به هیچ گونه ضمانتی نیست. طبق مصوبات بانک مرکزی مشتریانی که نزد بانک اعتبارسنجی خوبی دارند، می‌توانند بدون هیچ گونه ضمانتی فقط با گواهی کسری از حقوق وام زیر 200 میلیون تومان دریافت کنند. در این مقاله به بررسی شرایط وام بدون ضامن پرداخته‌ایم. 

چه شرایطی برای پرداخت وام بدون ضامن وجود دارد؟

از تاریخ 9 بهمن 1400 بانک‌ها بدون ضامن در مرحله اول به افراد زیر شروع به دادن وام کرده‌اند.

  • شرکت‌های معتبر خصوصی که حقوق کارکنان خود را در بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌کنند.
  • مستمری‌بگیران، بازنشستگان و شاغلان دستگاه‌های دولتی 
  • بازنشستگان و کارکنان نهادهای عمومی غیردولتی 

داشتن سوابق خوب در سیستم بانکی کشور و رتبه اعتباری بالا مهم‌ترین شرایط وام فوری بدون ضامن هستند. با این که بانک مرکزی اعلام کرده است که بانک‌ها موظف هستند به افراد نامبرده بدون ضامن وام بدهند؛ ولی بانک‌ها شرایط خاصی را برای دادن این نوع وام ایجاد کرده‌اند از این شرایط می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • حقوقی دریافتی متقاضی باید پاسخگوی مبلغ اقساط وام باشد.
  • بر اساس رتبه اعتباری فرد مبلغ وام توسط بانک مشخص می‌شود.
  • از بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنید باید وام را بگیرید.
  • یک نامه کسر از حقوق همراه با سفته یا چک برای دریافت وام تا ۲۰۰ میلیون تومان 
  • تنها با نامه کسر از حقوق وام تا 50 میلیون تومان را می‌توانید، دریافت کنید.
  • اگر از بانک قرض الحسنه حقوق خود را دریافت می‌کنید باید برای وام سود کمتری را پرداخت کنید.
  • 18 درصد سود برای وام

برای تماس با کارشناسان ما کلیک کنید👇

روش گرفتن وام بدون ضامن
روش گرفتن وام بدون ضامن

خرید وام بدون ضامن با سفته 

بانک‌ها برای تسهیل در فرآیند وام‌دهی به جای شرایط خاص ضامن مانند فیش حقوقی و کسر از حقوق از متقاضیان وام سفته دریافت می‌کنند. اخذ وام فوری بدون ضامن با سفته به شرایط و ضوابط بانک مورد‌نظر بستگی دارد و مبلغ آن متفاوت است. شرایط گرفتن وام فوری بدون ضامن و سفته مانند وام فوری صد میلیونی هر بانکی متفاوت است و با گذر زمان شرایط دریافت وام در هر بانکی تغییر پیدا می‌کند. به همین دلیل قبل از گرفتن وام باید شرایط بانک مورد نظر را بررسی کنید.

بانک‌های زیادی بدون ضامن و فقط با دریافت سفته به افراد مختلف وام می‌دهند. از این بانک‌ها می‌توان به قرض‌الحسنه مهر ایران، قرض‌الحسنه رسالت، ملی، ملت، صادرات، مسکن، تجارت و رفاه کارگران اشاره کرد. بانک مهر ایران و بانک قرض‌‌الحسنه رسالت به صورت الکترونیکی به مشتریان خود وام بدون ضامن با سفته می‌دهند به همین دلیل به راحتی با تلفن همراه فرآیند دریافت سفته آن‌ها انجام می‌شود.

خرید وام بدون ضامن فوری 

همیشه گرفتن وام در داشتن ضامن خلاصه می‌شود. ضامنی که فیش حقوقی داشته باشد یا کارمند دولت باشد که برای برخی از افراد پیدا کردن چنین ضامنی می‌تواند، سخت باشد؛ ولی امروزه تغییر و تحولی که در امور مالی صورت گرفته است، باعث شده است تا فرآیند گرفتن وام آسان‌تر شود و یکی از مزیت‌های این تغییر و تحول خرید وام بدون ضامن فوری است. 

امروزه کلیه امور را می‌توان به صورت آنلاین انجام داد. یکی از این امور که به سمت آنلاین شدن رفته است، دریافت وام بدون ضامن فوری است. دادن وام به صورت آنلاین بیشتر توسط شرکت‌های خصوصی انجام می‌شود. در این زمینه شرکت‌ها و پلتفرم‌های زیادی بدون ضامن فقط با دریافت سفته یا رمز ارز به متقاضیان وام می‌دهند. شرکت‌ها و پلتفرم‌های که بدون ضمانت وام می‌دهند سفته یا چکی به مبلغ بیشتر از وام موردنظر از متقاضیان دریافت می‌کنند. 

خرید وام بدون ضامن با سفته

همان طور که قبلا اشاره کرده‌ایم بسیاری از بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی سفته را جایگزین ضامن برای دادن وام به متقاضیان کرده‌اند. برخی از شرکت‌ها و پلتفرم‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن با سفته برای متقاضیان شرایط خاصی را گذاشته‌اند.

نداشتن اقساط معوق و چک برگشتی

متقاضی گرفتن وام بدون ضامن باید چک برگشتی نداشته باشد و در هیچ بانک و موسسه‌ای اقساط معوق نداشته باشد.

داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت 

آقایان متقاضی وام باید کارت پایان خدمت یا معافیت داشته باشند.

داشتن شغل و سابقه کاری

متقاضی دریافت وام بدون ضامن با سفته باید سابقه کار و شغل مناسبی داشته باشد. 

معدل حساب قابل قبولی

همان طور که بارها بارها گفته شد دادن وام بدون ضامن مشمول داشتن اعتبار بالا و خوش حسابی در بانک است که این شرط اصلی برای دریافت این نوع وام است که توسط تمام بانک‌ها برای دریافت وام بدون ضامن گذاشته شده است.

برخی از موسسات و بانک‌ها برای دریافت این نوع وام شرایط بالا به جزء معدل حسابی قابل قبول را ندارند و راحت‌تر می‌توانید از آن‌ها وام دریافت کنید. 

وام بدون ضامن برای افراد عادی 

همان طور که در قسمت‌های قبل گفته شد دریافت وام بدون ضامن در مرحله اول فقط مختص افراد خاصی مانند کارمندان دولت، مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارکنان شرکت‌های خصوصی بزرگ بوده است‌. در مرحله دوم این طرح افرادی عادی هم می‌توانند بدون ضامن وام دریافت کنند. همه افرادی که بدون ضامن می‌خواهند وام دریافت کنند باید رتبه اعتباری خوبی نزد بانک داشته باشند، یعنی خوش حساب باشند و هیچ گونه وام معوقه و چک برگشتی نداشته باشند‌. 

بنابراین اگر سابقه خوبی در پرداخت‌های بانکی و چک ندارید از رتبه اعتباری خوبی برخوردار نیستند و نمی‌توانید این نوع وام را بگیرید. شرایط دریافت وام 100 میلیونی بدون ضامن شامل موارد زیر می‌شوند:

  • یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته برای دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان 
  • یک نامه کسر از حقوق برای دریافت وام تا 50 میلیون تومان 

بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد مشمول دادن این نوع وام هستند. 

وام بدون ضامن کم بهره

کمتر بانک و شرکت خصوصی وجود دارد که بدون ضمانت وام کم بهره پرداخت کنند. 18 درصد سود بازپرداخت چنین وامی است. به طور مثال اگر 50 میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون وام بگیرید به ترتیب باید یک میلیون و 807 هزار تومان و سه میلیون و 615 هزار تومان قسط بدهید. برای وام 50 میلیونی و 100 میلیونی نامه کسری حقوق 65 و 130 میلیون تومان نیاز است. شرکت اکواینوست یکی از شرکت‌های خصوصی است که بدون ضامن به متقاضیان وام می‌دهد. شرایط پرداخت در اکواینوست شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • پرداخت به نتیجه کارشناسی بستگی دارد. شامل نتیجه کارشناس اعتباری مشتری و میزان درآمد ماهیانه مشتری 
  • بدهی‌های مشتری در کسب‌وکار
  • خالص درآمد مشتری در ماه باید دو برابر مبلغ قسط باشد. 

 کف مبلغ وام‌های خرید کالا که این شرکت پرداخت  می‌کند، هشتاد میلیون تومان است و سقف پرداخت آن سیصد پنجاه میلیون تومان است‌. سقف بازپرداخت 15 ماه و کف باز پرداخت سه ماه است.

بیشتر بخوانید:

چگونه وام خرید لوازم خانگی بگیریم؟

روش گرفتن وام بدون ضامن
روش گرفتن وام بدون ضامن

سخن پایانی 

یکی از طرح‌های جدید بانک مرکزی دادن وام بدون ضامن به افراد است که در مرحله اول اجرای این طرح کارمندان دولت، کارمندان شرکت‌های بزرگ خصوصی و مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول آن هستند و در مرحله دوم افراد عادی هم مشمول این طرح شده‌اند. شرط اصلی برای گرفتن این نوع وام داشتن رتبه اعتباری بالا در بانک است. بهترین وام بدون ضامن را می‌توانید از بانک‌ها و موسسات خصوصی مختلفی دریافت کنید. مبلغ و شرایط لازم برای پرداخت این نوع وام در هر بانک و موسسه‌ای متفاوت است. 

در این مقاله شرایطی که بانک‌ها برای متقاضیان این نوع وام قرار داده‌اند را برای شما عزیزان بیان کرده‌ایم. اولین شرطی که برای گرفتن این وام در تمام بانک‌ها گذاشته شده است، خوش حساب بودن است، یعنی متقاضی اقساط معوق و چک برگشتی نداشته باشد. شرکت اکو اینوست یکی از شرکت‌های خصوصی معتبر است که می‌توانید چنین وامی را از آن دریافت کنید.

امتیاز بدهید post
تیم تحریریه
تیم تحریریه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =