چگونه وام جهیزیه عروس بدون ضامن بگیریم؟

وام جهیزیه عروس
آنچه اینجا می خوانید:

یکی از رسومات ازدواج خرید جهیزیه است که به نسبت گذشته اقلام بیشتری را در برمی‌گیرد. امروزه افزایش سرسام‌آور قیمت کالاها من جمله لوازم خانگی باعث شده است تامین بودجه لازم برای خرید جهیزیه کار مشکلی باشد. دو روش برای حل این مشکل وجود دارد.  روش اول دریافت وام جهیزیه و روش دوم خرید اقساطی جهیزیه است. یکی از تسهیلات بانکی وام جهیزیه کالای ایرانی است. افرادی که شرایط دریافت این نوع وام را دارند، می‌توانند به بانک‌های عامل که این نوع وام را می‌دهند، مراجعه کنند و وام خرید جهیزیه کالای ایرانی را دریافت کنند. 

در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که وام جهیزیه برای خرید کالای ایرانی داده می‌شود‌. بانک‌های ملی، کارآفرین، پارسیان، سپه و سینا موظف به دادن تسهیلات قرض‌الحسنه جهیزیه هستند. برای ثبت نام وام فوری جهیزیه باید ابتدا اطلاعات و مدارک لازم را وارد سامانه‌های مربوطه کنید و سپس به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید. در این مقاله به بررسی وام جهیزیه عروس Bride dowry loan  پرداخته‌ایم. 

بانک مرکزی موظف است مبلغ وام جهیزیه عروس را از ۵۰ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری و ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه تامین کند.‌ بانک‌های عامل زیر باید شرایط افراد متقاضی اخذ وام فوری جهیزیه کالای ایرانی را بررسی کنند.

  • بانک سینا 
  • بانک کارآفرین 
  • بانک ملی 
  • بانک پارسیان 
  • بانک سپه 

برای ثبت نام این نوع بانک ابتدا باید در سامانه  Ehsan.ir   اطلاعات و مدارک لازم را وارد کنید و سپس یکی از بانک‌های عامل را انتخاب کنید و بعد از این که اطلاعات شما تایید شد باید حضوری به بانک موردنظر مراجعه کنید. برای گرفتن این نوع وام داشتن ضامن و سفته ضروری است. 

بنابراین وام بدون ضامن و چک برای خرید جهیزیه توسط بانک‌های نامبرده به کسی داده نمی‌شود.  معرفی ضامن ممکن است برای بسیاری از افراد متقاضی وام‌ جهیزیه سخت باشد به همین دلیل بسیاری از زوج‌های جوان به جای وام به خرید اقساطی لوازم خانگی بدون پیش پرداخت اقدام کرده‌اند. یکی از تسهیلات جدید بانک‌ مرکزی برای کمک به زوج‌های جوان  وام بدون ضامن با فاکتور خرید است که به جای ضامن خوش حساب بودن افراد متقاضی نزد بانک مربوطه شرط گرفتن این نمونه وام جهزیه است. 

وام جهیزیه عروس
وام جهیزیه عروس

در  مورد این نوع وام لازم است به این نکته اشاره کنیم که تاخیر در زمان ارائه این نوع وام و عدم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه جهیزیه کالای ایرانی تخلف به حساب می‌آید و باید توسط مراجع مربوطه پیگیری شود. سی هزار میلیارد ریال به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای خرید جهیزیه کالای ایرانی تعلق گرفته است. در نتیجه مخارج تامین این نوع وام توسط ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود. یکی از شرایط وام فوری جهیزیه این است که زوجین عقد دائمی و محضری کرده‌ باشند. یعنی قبل از عقد این وام به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. مدارک لازم برای دریافت این نوع وام شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • داشتن سند رسمی ازدواج و ارائه اطلاعات دادن 
  • ارائه شناسنامه زوجین 
  • ارائه کارت ملی زوجین 
  • کد پستی ۱۰ رقمی محل سکونت زوجین 
  • آدرس محل سکونت زوجین 
  • معرفی ضامن 
  • ارائه یک فقره سفته 

مزایای دریافت وام از اکو اینوست

مزایای دریافت وام جهیزیه عروس از اکو اینوست چیست؟

دریافت وام سریع و آسان

شما در اکو اینوست بدون ارائه مدارک بالا می توانید در سریعترین زمان ممکن وام خرید جهیزیه عروس دریافت کنید.

علاوه بر این که مدارک نامبرده باید در سامانه بارگزاری شوند باید به صورت حضوری هم مدارک به بانک تحویل داده شوند. 

برای دریافت وام از بانک‌های نامبرده باید در این بانک حساب فعال داشته باشید. مبلغ این نوع وام بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون است. مبلغ وام دریافتی به کارت شما واریز می‌شود و می‌توانید لوازم خانگی موردنظر خود را تهیه کنید و اقساط آن را به بانک پرداخت کنید. علاوه بر بانک مرکزی  وزارت صنعت و معدن ( وزارت صمت) هم به زوج‌های جوان وام خرید جهیزیه کالای ایرانی می‌دهد. مبلغ وام (۳۰،۵۰ و ۱۰۰میلیون)، بانک‌های تحت پوشش وزارت صمت و سود وام این نهاد دولتی با بانک مرکزی فرق می‌کند. وام خرید جهیزیه که توسط وزارت صمت پرداخت می‌شود، سود آن ۱۸ درصد است و طی سه سال متقاضیان باید مبلغ وام را پرداخت کنند.

به افراد خاصی از طریق سازمان‌های خاص دولتی وام جهیزیه عروس داده می‌شود. 

 بازنشستگان تامین اجتماعی که ۷۲۰ روز سابقه بیمه دارند، می‌توانند این وام را برای فرزندان خود دریافت می‌کنند. 

افرادی که تحت پوشش این سازمان حمایتی هستند، می‌توانند وام جهیزیه با مبلغ متفاوتی را دریافت کنند.

سازمان امور ایثارگران وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای دریافت جهیزیه به خانواده شهدا، جانبازان و آزاده‌ها پرداخت می‌شود و اگر زن  ۲۳ سال و مرد ۲۵سال داشته باشد مبلغ این نوع وام افزایش پیدا می‌کند.

امروزه بانک‌ها شرایط سختی را برای پرداخت وام ایجاد کرده‌اند. به طوری که برخی از افراد از گرفتن وام منصرف می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی از شرکت ما (اکو اینوست) هر نوع وامی که می‌خواهید را به راحتی و در زمان سریعی بگیرید. سقف پرداخت وام توسط شرکت ما (اکو اینوست) ۳۵۰ میلیون تومان است. وام برای خرید کالا ۸۰ میلیون تومان است. کف و سقف بازپرداخت سه ماه و پانزده ماه است. شرایط پرداخت وام توسط شرکت ما  (اکو اینوست) شامل گزینه‌های زیر می‌شود:

  • نتیجه کارشناسی اعتباری مشتری و میزان درآمد مشتری 
  • بدهی مشتری در کسب‌وکار 
  • خالص درآمد مشتری در ماه باید دو برابر مبلغ قسط باشد.

بیشتر بخوانید: شرایط وام بدون ضامن در تهران

وام جهیزیه عروس
وام جهیزیه عروس

سخن پایانی

یکی از رسومات ازدواج تهیه جهیزیه است. امروزه تورم و افزایش سرسام‌ آور قیمت کالا‌ها من جمله قیمت لوازم خانگی باعث شده است. خرید یک جهیزیه برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار باشد. از این رو بانک مرکزی و وزات صمت با ارائه وام خرید جهزیه کالای‌ ایرانی سعی کرده‌اند به زوجین کمک کنند. بانک‌های که زیرنظر بانک مرکزی این نوع وام را می‌دهند، مبلغ آن‌ها ۳۰ تا ۵۰ میلیون است و بانک‌های زیرنظر وزارت صمت این وام را در مبلغ ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون در اختیار متقاضیان می‌گذارند. بنابراین برای گرفتن وام فوری صدمیلیونی خرید جهیزیه باید به بانک‌های زیرنظر وزارت صمت مراجعه کنید. 

4.5/5 - (2 امتیاز)
تیم تحریریه
تیم تحریریه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =