شرایط وام بدون ضامن در تهران چگونه است؟

شرایط وام بدون ضامن
آنچه اینجا می خوانید:

برای افزایش تامین بودجه نیازهای زندگی یکی از راه‌حل‌ها دریافت وام است. برای گرفتن وام، بانک‌ها شرایط زیادی را برای متقاضیان تعیین کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین شرایط برای گرفتن وام داشتن ضامن است. شما برای گرفتن هر مبلغ وامی باید یک ضامن داشته باشید و فرقی نمی‌کند که تسهیلات را بابت خرید مسکن یا خرید کالا می‌خواهید، دریافت کنید. در بین تسهیلات بانکی دریافت وام بدون ضامن چندان مرسوم نیست و بانک‌ها برای پرداخت این نوع وام شرایط سختی را مشخص کرده‌‌اند. 

یکی از شرایط برای وام فوری بدون ضامن این است که باید سپرده بانکی داشته باشید و خوش اعتبار باشید و سپرده شما هم تا آخرین روزی که وام تسویه می‌شود در دسترس نخواهد بود. علاوه بر این بانک بخشی از پول وام را تا پایان دوره پرداخت اقساط بلوکه می‌کند. در این مقاله از مجموعه اکو‌اینوست به بررسی وام بدون ضامن در تهران Loan without guarantor in Tehran  پرداخته‌ایم.

👈 دریافت وام بدون ضامن با اعتبارسنجی 

اعتبارسنجی یا همان رتبه اعتباری نشان می‌دهد که فرد خوش حساب بوده است و تمام تعهدات مالی مانند پرداخت مالیات، پرداخت قبوض، پرداخت به موقع مبلغ چک و بازپرداخت وام را به موقع انجام داده است. بنابراین پرداخت به موقع اقساط تسهیلات و تعهدات مالی می‌تواند رتبه اعتباری خوبی برای شما ایجاد کند. امروزه بانک مرکزی برای آسان کردن شرایط پرداخت وام رتبه اعتباری فرد نزد بانک را جایگزین ضامن کرده است.

یعنی فردی که از نظر بانک خوش حساب است، می‌تواند بدون ضامن از بانک وام دریافت کند. اگر سابقه خوبی در پرداخت چک و پرداخت‌های بانکی ندارید، نمی‌توانید وام بدون ضامن دریافت کنید. شما می‌توانید با ارائه یک نامه کسر از حقوق، سفته یا چک به راحتی از بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنید، وام بدون ضامن بگیرید. شرایط وام بدون ضامن در تهران و دیگر شهرستان‌‌ها یکسان است و پروسه‌ای طاقت‌فرسا و سخت محسوب می‌شود. 

شرایط وام بدون ضامن
شرایط وام بدون ضامن در تهران چگونه است؟

👌 وام بدون ضامن شامل چه کسانی می‌شود؟ 

افراد زیر می‌توانند بدون ضامن از تسهیلات خرد بهره‌مند شوند:

  • مستمری‌بگیران دستگا‌ه‌های دولتی 
  • شاغلان و بازنشستگان ارگان‌‌های دولتی 
  • کارکنان شرکت‌های معتبر خصوصی که حقوق آن‌ها در بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود.
  • شاغلان و بازنشستگان ارگان‌های عمومی غیردولتی

افراد نامبرده بر اساس رتبه اعتباری که نزد بانک دارند، می‌توانند وام ۵۰ میلیونی و وام فوری صد میلیونی بدون ضامن دریافت کنند. برای گرفتن وام بدون ضامن باید حتما خوش حساب باشید و هر چه رتبه اعتباری شما پایین‌تر باشد، مبلغ وام کمتر است. اگر رتبه اعتباری عالی داشته باشید از بانک محل دریافت حقوق خود می‌توانید، وام ۱۰۰میلیونی بگیرید. برخی بانک‌ها پرداخت وام بدون ضامن با سفته را ارائه می‌دهند. در مرحله دوم این طرح مردم عادی هم می‌توانند از این نوع تسهیلات بهره‌مند شوند. پرداخت وام فوری با سفته نه تنها به افراد نامبرده؛ بلکه به افراد عادی که توسط بانک موردنظر خوش حساب شناخته شده‌اند؛ داده می‌شود.

🤔 شرایط پرداخت وام بدون ضامن 

اولین شرط برای اخذ وام فوری بدون ضامن خوش‌حسابی متقاضی نزد بانک است. یعنی وام معوقه و چک برگشتی نداشته باشد. از شرایطی که بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن تعیین کرده‌اند، شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • با نامه کسر از حقوق تا ۵۰ میلیون تومان می‌توان وام دریافت کرد. 
  • با یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته می‌توان تا ۱۰۰ میلیون وام گرفت. 
  • با یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته می‌توان ۲۰۰ میلیون وام دریافت کرد.
  • فقط از بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنید، می‌توانید وام بگیرید.
  • حقوق دریافتی شما باید به قدری باشد که مبلغ اقساط وام را بتوانید با آن پرداخت کنید.
  • ۱۸ درصد سود وام بدون ضامن است.
  • اگر حقوق خود را از بانک قرض‌الحسنه دریافت می‌کنید در صورت گرفتن وام سود کمتری را باید پرداخت کنید. 

👈 کدام بانک‌ها و موسسه‌ها وام بدون ضامن می‌دهند؟

تا این جا به خوبی آموخته‌اید که شرایط وام فوری بدون ضامن چیست. در این قسمت از مقاله بانک‌هایی که وام بدون ضامن می‌دهند را برای شما نام برده‌ایم.

  • اکو اینوست
  • بانک رفاه کارگران 
  • پست بانک ایران 
  • بانک کشاورزی 
  • بانک مسکن 
  • بانک سپه 
  • بانک ملت 
  • بانک ملی 

به طور کلی بانک‌هایی که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند، این نوع وام را پرداخت می‌کنند. تمام بانک‌های نامبرده این وام را با سود ۱۸ درصد (به جز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران) پرداخت می‌کنند. دریافت وام از بانک‌ها فرآیندی سخت و دشوار است.

شرایط وام بدون ضامن
شرایط وام بدون ضامن در تهران چگونه است؟

 شما می‌توانید با  مجموعه ما (اکو اینوست) ارتباط بگیرید و برای حل مشکل مالی و نیاز خود به سرمایه به راحتی و در کمترین زمان ممکن وام بدون ضامن دریافت کنید. پرداخت مبلغ  وام توسط شرکت ما (اکو اینوست) به نتیجه کارشناسی اعتباری مشتری (میزان درآمد ماهیانه مشتری) و بدهی‌های مشتری در کسب‌وکار بستگی دارد. 

خالص درآمد مشتری در ماه باید دو برابر مبلغ قسط در ماه باشد. سقف پرداخت وام شرکت ما (اکو اینوست)۳۵۰ میلیون تومان است. کف مبلغ وام‌های خرید کالا ۸۰ میلیون تومان است. کف بازپردوخت سه ماه و سقف بازپرداخت ۱۵ ماه است.

سخن پایانی

برای افزایش تامین بودجه نیازهای زندگی افرادی زیادی از بانک‌ها وام می‌گیرند. همان طور که همه شما می‌دانید، دریافت وام پروسه‌ای طولانی و سخت است و به ضامن نیاز است. امروزه بانک مرکزی طرحی به عنوان وام بدون ضامن ارائه می‌دهد. این وام ابتدا مشمول کارمندان و بازنشستگان سازمان‌های دولتی بود و امروزه مردم عادی هم می‌توانند از این نوع وام استفاده کنند. شرط اصلی برای دریافت این نوع وام خوش حسابی نزد بانک موردنظر است. یعنی فرد متقاضی وام چک برگشتی نداشته باشد و وام معوقی هم نداشته باشد و مبلغ وام با افزایش رتبه اعتباری افزایش پیدا می‌کند. 

یکی دیگر از شرایط برای گرفتن این نوع وام این است که نامه کسر از حقوق، سفته یا چک باید داشته باشید. همه بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد این نوع وام را به متقاضیان می‌دهند. مبلغ این نوع وام بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون است و نرخ سود آن ۱۸ درصد است. شرایط پرداخت وام بدون ضامن در تهران و دیگر شهرستان‌ها هیچ تفاوتی ندارد و ما در این مقاله شرایط پرداخت این نوع وام را برای شما بررسی کرده‌ایم. 

5/5 - (1 امتیاز)
تیم تحریریه
تیم تحریریه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =